Taktik Kotor Bukan Cara UMNO!!!

KUALA LUMPUR, 16 Nov. – Sekali lagi UMNO menghadapi tuduhan berikutan pelbagai krisis yang melanda pakatan campuran dan pemimpin atasannya termasuklah hal berkaitan Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan isu tajaan untuk menunaikan ibadat haji dan juga perkembangan semasa di negeri-negeri tadbiran mereka.

Sebagai alternatif mengelak daripada perangkap sendiri yang ternyata makan tuan, pakatan campuran khususnya ketua pembangkangnya, Anwar Ibrahim lantang membuat tuduhan bahawa ia adalah perancangan UMNO termasuk menggunakan media massa dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mencari kesalahan pemimpin dalam pakatan campuran.

Lantaran itu, cerita yang tidak benar sengaja diada-adakan sebagai senjata bagi mengelirukan rakyat tempatan agar terpengaruh dengan apa yang mereka mahu; dan pastinya cerita yang ada ditambah-tambah dengan pelbagai rencah bagi menambah perisa agar lebih sedap didengar dan dan lebih mudah disebarkan.
Bukan itu sahaja, tuduhan juga dibuat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atas strateginya mengajak ahli-ahli UMNO bersatu dan melaksanakan tanggungjawab sebaik mungkin; pastinya mereka memanipulasikan alternatif tersebut berikutan sedar bahawa ikatan dan kepercayaan masyarakat terhadap mereka mula rapuh.

Justeru, perlu difahami lantas bersimpati dengan apa yang dialami oleh pakatan pembangkang apabila setiap kali timbulnya krisis dan isu berkaitan mereka, tentunya mereka akan terus-terusan menggunakan taktik yang sama bagi mendapat perhatian dari penduduk tempatan.

Media alternatif yang melaporkan berita-berita semasa juga turut dipersalahkan, begitu juga SPRM sedangkan realitinya terdapat juga pemimpin dalam UMNO/BN dan ahlinya turut disiasat oleh badan tersebut ekoran beberapa kesalahan yang dilaporkan.

Sesungguhnya apa yang mampu pakatan campuran lakukan untuk membersihkan nama mereka selain daripada menunding jari kepada UMNO atas segala macam kesulitan yang melanda mereka, termasuklah kepincangan dalam pentadbiran dan kegagalan memanifestasikan janji sebelum Pilihan Raya Umum ke-12 lalu.

Apatah lagi untuk pakatan pembangkang membicarakan soal pembangunan dan frasarana tempatan kerana telah terbukti bahawa UMNO/BN lebih banyak memberikan sumbangan berkaitan hal tersebut berbanding dengan apa yang mampu dilaksanakan oleh pakatan pembangkang.

Malahan, biarpun negeri-negeri terbabit termasuklah Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan ditadbir oleh pembangkang tetapi BN tetap memberikan bantuan, sumbangan dan pelbagai kemudahan lain sedangkan sebaliknya lihat sahaja bagaimana tindakan PAS; di Kelantan khususnya yang seringkali meminta sumbangan dari ahli-ahlinya, lantas bagaimana mungkin untuk membangunkan masyarakat tempatan jika tidak berkemampuan?

Jelas, taktik sama digunakan di sini, gagal melaksanakan tanggungjawab lantas membuat tuduhan pula dengan harapan impian untuk menjatuhkan BN tercapai.
Ini juga menjadi bukti bahawa pihak terbabit terdesak lantas menggunakan alternatif sedemikian bagi memburuk-burukkan BN dan seterusnya meraih perhatian daripada masyarakat tempatan.

Perlu difahami, sebagai sebuah parti yang menjadi tunjang kerajaan yang bertanggungjawab, UMNO bersama BN tidak perlu melaksanakan tindakan dangkal sedemikian kerana tentunya, fokus utama BN adalah kesinambungan pembangunan, pentadbiran dan kemajuan berpanjangan untuk keselesaan dan kesejahteraan masyarakat keseluruhannya.

No comments:

Post a Comment