Pakatan Rakyat terbukti Pakatan Rosak!!!



Dari sehari ke sehari, bermacam-macam masalah di dalam pakatan rakyat tersebar...Apa yang selama ini cuba disembunyikan menjadi nyata dan kepincangan demi kepincangan yang berlaku dalam pakatan campuran semakin terdedah lantas melunturkan kepercayaan dan harapan rakyat.

Pastinya, ramai ahli-ahli dalam pakatan pembangkang tersebut sedar bahawa segala janji-janji yang diluahkan ketika penggabungan antara tiga parti PAS, DAP dan PKR yang bertentangan idealogi semasa mahu menghadapi pilihan raya umum lalu hanya palsau belaka.

Masa yang berlalu menjadi bukti bahawa bukan hanya tingkah laku para pemimpin atasannya malahan wakil rakyat yang diberi kepercayaan menerajui kawasan masing-masing juga turut hambar dan gagal melaksanakan tanggungjawab.

Lantaran itu, apa lagi yang mahu dilakukan selain daripada meninggalkan sahaja parti yang lebih banyak mengkhianati rakyat daripada membantu dan membina masa depan cerah.

Kesedaran masyarakat dan ahli-ahli dalam pakatan campuran semakin terserlah lantaran tindakan para pemimpin atasannya yang bukan sahaja gagal menunaikan janji malahan tidak melaksanakan amanah parti dan rakyat termasuklah sanggup menggadaikan prinsip dan idealogi asal.

Difahamkan, ekoran daripada rasa tidak puas hati terhadap pucuk pimpinan dan langkah yang diambil dalam menangani krisis dalamannya, Ketua Pemuda PAS Shah Alam, Ahmad Sayuti Basiron bertindak meletak jawatan.

Lebih buruk lagi, turut sama melakukan tindakan sedemikian malah keluar parti ialah bekas Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Perlis, Zainurin Yahaya bersama 200 ahlinya.

Zainurin yang juga Timbalan Ketua Bahagian PKR Padang Besar dan ahli-ahli parti itu bertindak sedemikian kerana mendapati perjuangan PKR tersebut terpesong daripada dasar utamanya.

Dikatakan juga, kira-kira 1,000 lagi penyokong PKR di negeri itu akan mengambil tindakan yang sama selepas menyedari perjuangan PKR tidak berfungsi seperti yang digambarkan di peringkat awal kononnya untuk membela nasib rakyat.

BPUNPk: Diharapkan selepas ini rakyat bijak membuat pertimbangan kerana ia yang akan menjadi penentu kepada masa depan kita...Fikirkanlah

No comments:

Post a Comment