Keretakan PR yang semakin terbukti!

KUALA LUMPUR, 22 Nov. – Apa yang selama ini cuba disembunyikan menjadi nyata membuktikan bahawa siapa yang benar dan siapa yang salah apabila kepincangan demi kepincangan yang berlaku dalam pakatan campuran terdedah.

Ternyata bahawa apa yang berlaku dalam sekutu pembangkang tersebut secara tidak langsung menutup mulut mereka yang gemar menunding jari kepada pihak lain sebagai alternatif menyelesaikan masalah.
Terbaru, khabar angin bertiup kencang bahawa Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa mahu melepaskan semua jawatan dalam parti dan juga kerajaan.

Dikatakan bahawa tindakan Husam untuk melepaskan semua jawatan dalam parti dan kerajaan berpunca daripada pendedahan kemelut dalaman Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang diterajui Abdul Ariffahmi Ab. Rahman.

Namun begitu, Menteri Besarnya, Nik Aziz cuba menyembunyikannya.
Ini belum lagi ditambah dengan pertelingkahan dalaman PKR hingga dikatakan Penasihatnya, Anwar Ibrahim semakin risau ekoran kepercayaan dari kalangan ahlinya termasuklah para wakil rakyatnya mula pudar.

Pastinya, ramai ahli-ahli dalam pakatan pembangkang tersebut sedar bahawa segala janji-janji yang diluahkan ketika penggabungan antara tiga parti PAS, DAP dan PKR yang bertentangan idealogi semasa mahu menghadapi pilihan raya umum lalu hanya palsu belaka.

Masa yang berlalu menjadi bukti bahawa bukan hanya tingkah laku para pemimpin atasannya malahan wakil rakyat yang diberi kepercayaan menerajui kawasan masing-masing juga turut hambar dan gagal melaksanakan tanggungjawab.

Lantaran itu, apa lagi yang mahu dilakukan selain daripada meninggalkan sahaja parti yang lebih banyak mengkhianati rakyat daripada membantu dan membina masa depan cerah.
Kesedaran masyarakat dan ahli-ahli dalam pakatan campuran semakin terserlah lantaran tindakan para pemimpin atasannya yang bukan sahaja gagal menunaikan janji malahan tidak melaksanakan amanah parti dan rakyat termasuklah sanggup menggadaikan prinsip dan idealogi asal.

No comments:

Post a Comment