Ke arah 1 Malaysia - Tanggungjawab perlu dilaksanakan!!!



KUALA LUMPUR, 2 Nov. – Sejajar dengan matlamat untuk menjayakan gagasan 1Malaysia, UMNO seiring dengan parti-parti kompenan dalam Barisan Nasional (BN) melaksanakan tanggungjawab tanpa mempedulikan hal-hal remeh yang seringkali dilakukan oleh segelintir pihak.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga telah mengulangi sekali lagi dalam ucapan beliau semasa perasmian Persidangan Perwakilan Nasional 2009 Parti Gerakan semalam bahawa UMNO adalah parti yang adil dan bertanggungjawab daripada mula lagi; bersifat inklusif, terbuka, demokratik dan amat menghargai kepentingan masyarakat berbilang kaum. Lantaran itu, UMNO/BN menerima kenyataan dan berpegang teguh kepada kebenaran.
Kenyataannya ialah Malaysia adalah Negara berbilang kaum yang masyarakatnya sanggup bekerjasama asal sahaja perjuangan mereka tidak bertentangan dengan kepentingan Negara dan perjuangan UMNO.
Rakyat inginkan supaya Negara ini stabil dari segi politik, ekonomi dan sosial serta dalam Negara majmuk tidak ada sesuatu yang lebih berkesan dalam menentukan kestabilan daripada bekerjasama antara semua kaum dengan perpaduan dan toleransi menjadi amalan.
Lantaran itu, biar apapun helah pakatan pembangkang dalam cubaan mereka untuk memperoleh kedudukan, pangkat dan kuasa, UMNO/BN tidak pernah terperangkap dan termakan mana-mana agenda mereka malahan fokus utama ke arah kemajuan dan kesejahteraan negara tetap menjadi teras utama.

No comments:

Post a Comment