Kekuatan Parti Hasil Dari Sokongan Ahli!!!



Kekuatan UMNO menjadi tunjang kepada bangsa Melayu dan masyarakat keseluruhannya dalam meneruskan perjuangan untuk melaksanakan tanggungjawab kepada agama, bangsa dan negara.
Lantaran itu, perlu difahami bahawa UMNO berdiri teguh dan terus ampuh sehingga ke hari ini sejak 1946 bukanlah kerana parti pembangkang lemah dan terus dilanda krisis sebaliknya ia adalah hasil kesinambungan pentadbiran dan kepimpinan dengan satu semangat bersama ahli-ahlinya.

Sebagai sebuah parti yang menjadi tunjang pentadbiran negara bersama Barisan Nasional (BN), UMNO tidak mudah melatah biarpun pernah menghadapi tekanan ekoran penyusutan dari segi undi dan sokongan rakyat lantas direalitikan dalam Pilihan Raya Umum ke-12 awal tahun lalu dan kehilangan majoriti dua pertiga di Parlimen.

Kesedaran atas apa yang berlaku, perubahan dibuat secara terancang dengan penyusunan semula pentadbiran dan barisan pemimpin baru dibuat agar impak positif dapat dirasai di samping rakyat tidak terpinggir atas kemakmuran dan kemajuan yang diusahakan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menggariskan bahawa barisan kepimpinan atasan akan tetap bersama rakyat, bukan setakat mendengar luahan hati dan permasalahan yang ada tetapi juga menyelami apa yang tersirat agar hasrat masyarakat keseluruhannya dapat difahami dan diterjemahkan dalam pentadbiran.

Berhubung hal tersebut, hubungan antara Kerajaan dan rakyat dituntut bagi memastikan apa yang telah digariskan mampu menjadi satu aspirasi bukan sahaja kepada rakyat tetapi kesan secara langsung dalam pembentukan kerajaan dan pembangunan mapan negara selaras dengan impian mencapai negara maju.

Keseriusan para pemimpin atasan bukan hanya dapat dilihat dalam menerajui UMNO dan BN sebaliknya ia berterusan di peringkat global apabila hubungan dua hala dengan negara-negara jiran di peringkat antarabangsa terus diperkukuh.

Buktinya, dalam wilayah Asean, Datuk Seri Najib telah mengemudi Malaysia menjadi antara negara terkemuka dan strategik merentasi politik global; hubungan bersama negara tetangga dipererat sedang jalinan bersama kuasa besar terus diperkuat termasuklah geopolitik bersama China dan Amerika Syarikat.

No comments:

Post a Comment