Peringatan Buat Semua Parti Politik!


Parti-parti politik di negara ini diingatkan agar tidak melampaui batasan berpolitik sehingga mampu mencetus isu perkauman dan keagamaan yang akhirnya merosakkan negara!

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein menegaskan jika ia tidak diberi perhatian, parti politik itu sebenarnya sangat tidak bertanggungjawab kepada masa depan pembangunan negara yang telah dibina sekian lama.

“Ada had dan batasan untuk berpolitik dan bukan semuanya boleh dipolitikkan dan jika ia berlaku ia satu tindakan tidak bertanggungjawab kepada masa depan rakyat dalam negara ini,” katanya.

Ingatan beliau ini sebagai mengulas ingatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kepada DAP supaya tidak menekankan soal hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera sehingga menimbulkan kemarahan dan rasa tidak puas hati di kalangan kaum tersebut.

DS Najib berkata demikian semasa mengulas cadangan Anggota Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua kepada kerajaan Selangor agar memansuhkan dasar pemberian diskaun kepada Bumiputera bagi pemilikan hartanah komersial dan rumah mewah di Selangor.

No comments:

Post a Comment