Taktik ala-CIA untuk pecah-belah UMNO


Masih lagi dengan cubaan menganggu ketenteraman di Perak, pakatan pembangkang dikesan menggunakan taktik ala-CIA dengan menyelinap masuk ke dalam UMNO bagi memperolehi maklumat dalaman mengenai parti. Pengerusi Perhubungan UMNO Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir ketika mendedahkan perkara ini berkata maklumat yang diperolehi akan digunakan untuk memecah-belahkan ahli UMNO. 

Sehubungan itu, beliau meminta ahli UMNO supaya berhati-hati dan tidak melayan cakap-cakap yang menjurus kepada melaga-lagakan sesama mereka."Satu demi satu cara digunakan untuk menghancurkan UMNO tetapi mereka tidak berjaya. Maka mereka ubah strategi dengan menyelinap masuk ke dalam UMNO. "Cucuk sana...cucuk sini. Hanya dengan adanya keretakan dalam UMNO, barulah mereka akan jadi kuat," katanya.

DS Dr. Zambry yang juga Ketua UMNO Bahagian Lumut menyifatkan tindakan pembangkang menukar strategi itu sebagai perbuatan semakin terdesak. "Mereka sedar ceramah politik mereka tidak lagi mendapat sambutan menggalakkan manakala UMNO pula terus mendapat sokongan rakyat" katanya.




No comments:

Post a Comment