Ahli-Ahli UMNO Perak Diingatkan Supaya Berwaspada..


Ekoran daripada adanya gerakan yang menggunakan taktik ala CIA dalam agenda untuk  memecahkan perpaduan di kalangan ahli-ahli UMNO di Perak, sekali lagi semua ahli-ahli diingatkan supaya berwaspada dengan taktik intipan yang digunakan oleh pihak pembangkang.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir berkata, langkah berhati-hati itu perlu kerana keinginan pembangkang melihat UMNO bepecah semakin kuat. "Mereka tahu UMNO di Perak semakin kuat. Sebab itulah saya ingatkan ahli-ahli UMNO supaya sentiasa berwaspada dengan gerakan seperti ini," katanya.
Beliau diminta mengulas mengenai pendedahan strategi intipan ala-CIA dengan menyelinap dalam UMNO bagi memperolehi maklumat dalaman parti. Maklumat itu, kemudiannya digunakan untuk memecah belahkan ahli UMNO. 

Ditanya sama ada pengintip ini sudah dikenalpasti, Zambry berkata beliau tidak mahu menuduh sesiapa sebaliknya menegaskan langkah berhati-hati perlu untuk mengelakkan ahli parti itu daripada berpecah belah.
"Saya tidak mengenal pasti sesiapa. Cuma saya tahu ada penyusupan pernah berlaku. Mereka ini mempamerkan sifat talam dua muka, membuat kenyataan-kenyataan provokasi dan bermain dengan sentimen kebencian," katanya.



No comments:

Post a Comment