Ahli UMNO Jangan Berdiam Diri!!!


Setiausaha Agung UMNO, DS Tengku Adnan Tengku Mansor mencadangkan agar ahli UMNO perlu berusaha mematahkan segala fitnah dan tohmahan parti pembangkang terhadap pemimpin negara dan kerajaan.Ini kerana, sikap berdiam diri di kalangan ahli-ahli UMNO hanya melemahkan parti.

Dari berdiam diri, sebaiknya tohmahan dan fitnah yang dilemparkan perlu ditangkis. Jika tiada sebarang tindak balas terhadap tohmahan dan fitnah tersebut, ini sedikit sebanyak menggambarkan bahawa segala tohmahan dan fitnah itu benar.

“Selama lima tahun UMNO diserang, dihina, dikatakan korup, dipijak tetapi kita masih berdiam diri seperti takut membela kebenaran parti sendiri,” kata DS Tengku Adnan Tengku Mansor semasa merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Raub tempohari.


Dalam perkembangan lain, Tengku Adnan memberitahu, penubuhan Pas hanya untuk memecah-belahkan orang Melayu negara ini. Tambah beliau, Pas ditubuhkan oleh bekas ahli-ahli UMNO yang kecewa apabila kalah dalam pertandingan bagi merebut jawatan dalam UMNO ketika itu.

Katanya, Tuan Hj Ahmad Fuad dan rakan-rakannya ketika itu berikrar menumbangkan UMNO dan bukannya berkhidmat untuk rakyat dan menegakkan Islam. “Mereka berikrar di mana ada UMNO di situ mereka akan tubuhkan cawangan Pas. “Jadi saya harap rakyat terutamanya ahli-ahli UMNO jangan mudah terpengaruh dengan dakyah Pas,” katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap, pemimpin dan ahli UMNO berhenti mempergunakan parti untuk kepentingan diri sendiri seperti bagi mendapat projek dan sebagainya. Sebaliknya, kata beliau, mereka perlu menyumbangkan tenaga dan idea untuk membangunkan Orang Melayu dan rakyat Malaysia keseluruhannya.

No comments:

Post a Comment