UMNO Bersama Ilmuan Muda Islam Atur Langkah Dekati Rakyat.


UMNO dan kumpulan pertama ilmuan muda Islam malam tadi mengadakan perjumpaan peringkat awal dalam merancang kerangka pergerakan selepas ini dalam usaha meningkatkan lagi syiar Islam dan perkara berkaitan lain menerusi parti keramat itu.


Pertemuan bersama Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab Rauf Yusof selama hampir dua jam telah memberi satu lonjakan kepada kumpulan pertama ilmuan muda Islam untuk bergerak dengan lebih sistematik dan strategik selepas ini.

Menurut Setiausaha kerja UMNO, Datuk Ab Rauf Yusof, pertemuan itu memberi ruang kepada golongan ilmuan Islam untuk memberi cadangan dan segala pendapat untuk diterjemahkan menerusi perjuangan UMNO selepas ini.

“Percayalah, jika tuan-tuan yakin dengan perjuangan ini, satu hari nanti syiar Islam yang telah cemerlang menerusi perjuangan UMNO akan terus bertambah dengan adanya tokoh-tokoh muda ilmuan Islam ini.
“Banyak lagi perkara yang akan kita laksanakan. Pertemuan hari ini adalah lebih menjurus kepada mencari jalan untuk membuat satu perancangan yang jitu untuk digerakkan dengan lebih besar. Ini adalah pertemuan pertama.
“Dan selepas ini akan ada lagi pertemuan kedua seterusnya selepas itu kita akan duduk bersama dalam meja bulat mencari sesuatu yang bermakana dalam memberi nilai tambah kepada kecemerlangan sedia ada di bawah payung UMNO,” katanya.

Pertemuan itu turut dihadiri bekas Setiausaha Politik Tun Abdullah Ahmad Badawi, Datuk Othman Desa. Kumpulan ilmuwan muda Islam diketuia oleh Dr. Fadlan Mohd Othman.

Menurut Ab Rauf lagi, banyak perancangan yang akan digerakkan selepas ini menerusi sekretariat yang akan diketuai Setiausaha Bahagian Penerangan UMNO, Nasiruddin Jantan.

“Segala gerakan dan susun atur serta pelbagai cadangan lain akan kita gerakkan menerusi sekretariat ini. Gerakan kita akan turut merangkumi pertemuan bersama Kelab-Kelab UMNO Luar Negara dan program di dalam negara.

“Apa yang kita harapkan peluang yang akan kita berikan kepada ilmuan muda Islam ini akan terus menarik minat yang lain untuk bersama-sama dengan kita bergerak ke seluruh negara dan luar negara” katanya.

Pada sesi itu juga, Datuk Ab Rauf turut berkongsi sejarah perjuangan UMNO menerusi Perikatan dan seterusnya menerusi Barisan Nasional (BN) dalam mentadbir negara khususnya meningkatkan martabat syiar Islam di negara ini.- MediaUMNO

No comments:

Post a Comment