UMNO Perak Tidak Gentar!!!


UMNO Perak tidak gentar untuk berhadapan dengan pembangkang!!! Sehubungan dengan itu, UMNO Perak kini dalam keadaan bersiap sedia untuk menggerakkan jentera Pilihan Raya Umum Ke-13 bagi mengembalikan kemenangan besar Barisan Nasional (BN) di negeri itu. 

Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir berkata, kemenangan BN di pilihan raya kecil Parlimen Batu Sapi dan DUN Galas, seolah-olah menyuntik semangat baru kepada BN dan UMNO. 

"UMNO tidak gentar untuk berdepan parti pembangkang. Setakat ini semua kawasan yang dipertanggungjawabkan di bawah jagaan UMNO Perak memihak kepada BN. 

"Misalnya Peti Undi Belatim di DUN Galas, daripada 131 orang yang keluar mengundi, seramai 117 menyokong BN sementara PAS hanya memiliki sembilan undi manakala lima lagi undi rosak," katanya.

Dalam pada itu, Zambry berkata, kekuatan UMNO sehingga mampu bertahan ke hari ini adalah disebabkan oleh `roh' perjuangan yang didokong ahli-ahli parti untuk menegakkan Islam, bangsa Melayu serta budayanya.
Menurut beliau, walaupun terdapat gerakan yang menuduh parti itu sebagai mengamalkan perkauman sempit, namun UMNO tidak bersifat ekstrim dengan membangkitkan semangat kebencian terhadap kaum lain.

"Sebaliknya kita mengutamakan rakyat sehingga sampai ke ke akar umbi dan bukannya bersifat parti kekeluargaan mahupun menjurus kepada individu tertentu," katanya.

Malah jelasnya, UMNO merupakan parti penyatuan kepada orang Melayu sehingga pernah berjaya menggagalkan Malayan Union yang mahu dilaksanakan penjajah pada 1946.

No comments:

Post a Comment