UMNO akan timbang semua sudut berkenaan kerusi Parlimen Gerik



Dalam memastikan semangat kerjasama dalam Barisan Nasional (BN) tetap utuh, UMNO akan menimbang dari semua sudut sebelum memutuskan samada untuk mengambil kembali kerusi Parlimen Gerik pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 demikian ujar YAB DS Dr Zambry Abd Kadir.  Sehubungan dengan itu, semua faktor akan ditimbang sebelum mengambil kerusi itu kerana kepentingan BN ialah mengambil kira semua faktor termasuk faktor persekitaran dan sokongan rakyat.

Parlimen Gerik kini diwakili oleh Datuk Tan Lian Hoe yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang mewakili Parti Gerakan.

Kerusi Parlimen Gerik sebelum ini menjadi milik UMNO tetapi diserahkan kepada Gerakan pada PRU ke-12.

Pada 7 November lalu, Parti Gerakan berkata ia akan mengenal pasti dan memperkenalkan calon-calon parti itu bagi Pilihan Raya Umum Ke-13 selepas Tahun Baru Cina tahun depan.

Sehubungan itu, Presidennya, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon berkata, Gerakan telah melancarkan jentera parti untuk menjelajah ke seluruh negara sejak empat bulan lalu bagi bertemu dan mendengar suara hati pemimpin negeri dan peringkat akar umbi berhubung kedudukan politik semasa setiap negeri.

YAB DS Dr Zambry berkata, BN perlu menimbang semua perkara termasuk mengambil kira sokongan rakyat.
 
*BPUNPk juga mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Berangkat ke Tanah Suci kepada YAB DS Dr Zambry Abd Kadir dan keluarga serta rombongan. Semoga dikurniakan keselamatan, kesihatan dan mudah-mudahan memperolehi haji yang Mabrur.

No comments:

Post a Comment