UMNO perlu laku transformasi politik untuk menangi hati rakyat





Generasi muda hari ini tidak lagi melihat dan memandang UMNO dan Barisan Nasional (BN) sebagai sebuah parti yang boleh memenuhi keperluan mereka, demikian ujar Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir. 

Bukan hanya sekadar memenuhi keperluan asas, sebaliknya generasi muda pada hari ini memerlukan sebuah parti yang boleh memahami keperluan dan masalah rakyat daripada pelbagai aspek termasuk kesihatan, keselamatan, pendidikan serta peluang pekerjaan dan perniagaan.

"Kita tidak boleh membiarkan pembangkang menjadi suara rakyat hingga terpaksa menggubal dasar baru.

"Apa yang lebih penting transformasi politik ini perlu bermula dengan memahami kawasan sendiri dan semua pihak harus berganding bahu dalam usaha mengeratkan perpaduan kaum," katanya.

Katanya, keputusan pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini memberi petanda cemas kepada soal perpaduan kaum apabila DAP berjaya meracuni pemikiran golongan tertentu untuk menyokong politik perpecahan.

"Sudah pasti kejayaan DAP itu akan membawa kesan berpanjangan dan boleh menjejaskan perpaduan rakyat majmuk di negara ini," katanya.

No comments:

Post a Comment