Hentikan Budaya Kecil Hati Dalam UMNO



Budaya kecil hati dikalangan ahli - ahli UMNO yang tidak terpilih sebagai calon pilihan raya akan ditangani. Budaya itu sebenarnya hanya akan merugikan UMNO dan untuk itu satu modul akan dirangka bagi “merawat” kekecewaan mereka,  demikian ujar Naib Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Modul tersebut akan dirangka kerana sebelum ini, anggota UMNO banyak menghabiskan masa dalam tempoh berkempen untuk memujuk anggota yang merajuk akibat tidak terpilih dan bukan hanya menumpukan perhatian untuk bertemu dengan pengundi. 
Modul untuk menghakis budaya berkecil hati dan merajuk itu akan dirangka dalam simulasi pilihan raya umum olok-olok tidak lama lagi, katanya, sambil menambah beliau telah ditugaskan Majlis Tertinggi UMNO sebagai pengerusi dan penyelaras untuk simulasi pilihan raya di setiap kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN).
Modul akan ditentukan oleh Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan di antaranya adalah untuk memastikan supaya jentera parti diwujudkan awal dan isu -isu sakit hati, jauh hati dan retak hati akan dihakiskan. Budaya sedemikian perlulah dihentikan kerana ia hanyalah perbuatan sabotaj kepada parti selain menganggu anggota UMNO memberi fokus kepada pilihanraya.
Selain itu, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi juga menegur ahli dan pemimpin UMNO yang menyalah guna media baru seperti Facebook, Twitter dan blog dengan cara yang salah kerana mengecam sesama ahli dan bermusuhan sesama sendiri. 

No comments:

Post a Comment