Ahli UMNO perlu hayati gesaan Datuk Seri Najib Tun Razak






YAB Dato' Seri Diraja Dr. Zambry Abd Kadir menyuarakan bahawa UMNO Perak menyambut baik gesaan YAB Dato' Seri Najib Tun Razak untuk mengelak daripada berleluasanya amalan politik berpuak-puak di dalam parti. Gesaan tersebut merupakan satu peringkat yang perlu dihayati dan diamalkan oleh semua ahli UMNO di semua peringkat termasuk bahagian dan cawangan.


"Kekuatan UMNO hari ini membolehkan kita mampu untuk menghadapi segala cabaran tetapi pada masa sama ia juga mengingatkan kita tentang kelemahan di dalam parti," katanya. 

Zambry berkata, bagi memastikan UMNO terus kukuh, setiap ahlinya tidak perlu menggunakan strategi yang diwujudkan untuk menentang orang luar sebagai perjuangan untuk menjatuhkan ahli UMNO sendiri. 

"Saya yakin sekiranya ahli UMNO berbalik kepada perjuangan asal parti iaitu ‘Bersatu, Setia dan Berkhidmat' maka UMNO mampu menangkis cabaran pada masa akan datang. 

"Situasi politik yang berlaku pada 2008 perlu diambil iktibar bagi menjadikan UMNO sebagai sebuah parti yang lebih kuat berbanding parti lain," katanya.

No comments:

Post a Comment