DS Hishamuddin Hussein ~ Transformasi politik perlu disertai dengan bukti



Bagi menarik penyertaan golongan muda, transformasi politik yang dilaksanakan UMNO bukan sajaha perlu dihayati tetapi juga diterjemahkan di peringkat bahagian dan akar umbi dalam bentuk bukti dan hakikat sebenar. 

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata, parti itu kini dilihat lebih demokratik dan mampu menarik penyertaan golongan muda untuk menyertai parti itu.

"Lanskap dunia bukan sahaja berubah di Malaysia tetapi di seluruh dunia tetapi pembangkang sengaja menggunakan isu itu untuk menarik perhatian rakyat.

"Tetapi dengan kebijaksanaan UMNO dan Barisan Nasional (BN), kita sudah mengorak langkah lebih awal daripada aspek kerajaan, ekonomi dan parti dengan membawa pendekatan baru atau tranformasi yang dituntut oleh rakyat," katanya.

Bagaimanapun katanya, ketika ini tranformasi politik itu masih belum nampak kesannya kerana ia masih di peringkat awal pelaksanaan.

"Bagi pemilihan secara pilihan raya, kita sudah meminta UMNO Bahagian Larut yang mempunyai cawangan terbesar iaitu 148 cawangan untuk melaksanakannya walaupun pemilihan sebenar masih jauh.

"Apa yang lebih penting ialah undi perwakilan ini yang akan menentukan siapa yang bakal menjadi Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri, sekaligus menjadi sebahagian daripada detik bersejarah dalam parti," katanya.

No comments:

Post a Comment