Biasiswa dan Kolej UMNO...





UMNO dicadangkan menawarkan Biasiswa UMNO dan menubuhkan Kolej UMNO bagi menyerlahkan peranan UMNO dalam pembangunan belia di Malaysia. Perkara tersebut dicadangkan oleh Timbalan Badan Perhubungan UMNO Kedah,  Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir Mohamad.
Penekanan nama UMNO itu sendiri perlu dalam membuktikan kepada rakyat khususnya kepada Bumiputera akan sumbangan parti UMNO dalam pembangunan golongan muda. Walaubagaimanapun, penawaran biasiswa dan penubuhan Koleh UMNO perlulah memberi manfaat kepada semua dan bukan hanya kepada anak-anak ahli UMNO sahaja. 
Mukhriz yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri  berkata langkah itu perlu memandangkan masih ada pelajar bumiputera yang cemerlang namun keciciran daripada menyambung pendidikan ke peringkat lebih tinggi.
Mengulas lanjut, beliau berkata penubuhan kolej itu boleh dilaksanakan dengan mengambil alih institusi sedia ada atau bekerjasama dengan mereka.
Terdahulu semasa berucap, Mukhriz meminta anggota Pemuda tidak takut dalam menyuarakan keperluan komuniti kepada pucuk pimpinan, namun pada masa yang sama harus menjaga tata susila dan tidak melampau.
“Jangan biarkan pembangkang bersuara untuk masyarakat,” katanya.
Beliau turut meminta semua anggota UMNO dan parti komponen lain dalam Barisan Nasional (BN) bersatu dan tidak membiarkan pertelingkahan kecil menjadi api dalam sekam yang boleh memusnahkan semangat setiakawan.

No comments:

Post a Comment