YAB DS Dr. Zambry Abd Kadir ~ Jangan ada jurang antara pemimpin dan rakyat


Pemimpin di negeri ini sekali lagi diingatkan supaya melaksanakan tanggungjawab mereka mendekati rakyat dengan kerap turun padang.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata sebagai pemimpim mereka perlu memastikan tidak wujud jurang perbezaan antara pemimpin dan rakyat .
Katanya saranannya juga seiring dengan hasarat Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Najib Tun Razak yang mahukan pemimpin kerap turun padang dan menyelami masalah yang dihadapi rakyat.
Katanya pemimpin yang dekat dengan rakyat juga dapat mengelak perbuatan strategi politik kotor pihak pembangkang yang sentiasa mencari peluang untuk menjatuhkan kredibility mereka di mata rakyat.
“Hari ini pemimpin dan rakyat perlu bersatu padu supaya tidak memberi peluang kepada strategi politik kotor yang digunakan pihak pembangkang bagi menjatuhkan pemimpin serta memanipulasi rakyat, ” katanya.
Beliau berkata demikian ketika majlis dialog bersama Jawatankuasa Empat Sayap, JKKK serta penduduk Pulau Pangkor di Dewan Serbaguna Kampung Teluk Kecil, Pangkor semalam.
Menteri Besar turut mengingatkan penduduk supaya lebih bersemangat dan bersedia dalam mengahadapi PRU ke13 yang akan datang.
Terdahulu, Dr Zambry turut meramikan Mesyuarat PIBG SJK (T) Pulau Pangkor dan melawat bebarapa kawasan di sekitar Pulau Pangkor termasuk mengadakan turun padang di projek perumahan PBR Yayasan Bina Upaya (YBU) di Perkampungan Sungai Pinang Kecil bagi meninjau keadaan penduduk selain mengetahui masalah mereka.
 

No comments:

Post a Comment