Penyelesaian Masalah Rakyat...



Kerajaan Negeri Perak sentiasa komited dalam menangani masalah rakyat serta mengurangkan masalah birokrasi. Ini terbukti dengan Rancangan 'Deme Tanye Pak Ngah Jawab' di stesen radio Perakfm setiap pagi Selasa berjaya menyelesaikan 505 daripada 610 aduan yang dikemukakan.

Sebahagian besar aduan dikemukakan rakyat menerusi panggilan telefon secara langsung dan ada yang dikemukakan menerusi surat serta laman web sosial Facebook, demikian menurut Ketua Penerangan Kerajaan Negeri, Datuk Hamdi Abu Bakar.

Selain itu, baki aduan yang belum diselesaikan akan diambil alih Pusat Khidmat Barisan Nasional (BN) yang diketuai Datuk Lee Kon Yin. Beliau akan turun padang melihat permasalahan itu kerana ia membabitkan proses lebih rumit seperti aduan penduduk miskin yang meminta bantuan rumah tetapi namanya tidak tersenarai dalam sistem Pengkalan Data Kemiskinan Nasional (eKasih).

Selain itu, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir juga dijangka menjawab segala aduan menerusi panggilan telefon yang diadakan secara langsung di Dewan Bandaran Ipoh di sini pada jam 9 pagi 1 Mac ini.

"Zambry akan mengadakan sesi dialog secara bersemuka dengan orang ramai di dewan berkenaan mulai jam 10 pagi sehingga 1 petang," katanya.

No comments:

Post a Comment