Rally 1 Malaysia


Kuala Lumpur, 8 Jun – Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin berkata lebih 15,000 pergerakan itu yang mewakili pelbagai parti komponen bersama pertubuhan bukan kerajan (NGO) dan golongan belia akan membanjiri Stadium Putra Bukit Jalil, Sabtu ini bagi menyertai Rally 1Malaysia.
Menurut beliau, program berkenaan bukan saja pentas untuk menyatupadukan golongan belia di negara ini tetapi untuk menyatakan sokongan padu kepada Gagasan 1Malaysia.

“Rally 1Malaysia bakal menterjemahkan semangat 1Malaysia melalui kesedaran mengenai keunikan budaya satu sama lain yang tidak sama sekali melunturkan keseragaman aspirasi belia Malaysia.
“Kehadiran orang ramai membabitkan rakyat pelbagai kaum akan menyuntik semangat perpaduan lebih jitu antara belia seluruh negara, sejajar dengan hasrat 1Malaysia,” katanya pada sidang media di bangunan Parlimen di sini hari ini.

Hadir sama, Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong, dan Ketua Pemuda MIC, T Mohan.
Khairy seterusnya berkata perhimpunan yang dijadualkan pada 12 tengah hari itu akan dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yang juga Pengerusi BN.
“Kemuncak kepada acara Rally 1Malaysia itu adalah pelancaran program Jelajah 1Malaysia (JOM). JOM adalah satu program turun padang oleh Pemuda BN bagi mendekati masyarakat seluruh negara bagi merasai denyut nadi mereka di samping bersama-sama melaksanakan pelbagai program yang diyakini dapat merealisasikan hasrat 1Malaysia.

“Pada majlis itu juga, sebuah bas JOM yang akan membawa Pemuda BN menjelajah seluruh negara akan turut dilancarkan oleh Perdana Menteri,” katanya.

No comments:

Post a Comment