Masalah Pakatan Rakyat, Peluang Buat UMNO/BN


RAWANG, 27 Jun – Masalah dalaman pakatan pembangkang semakin kritikal dan menjadi resam politik, rakyat resah manakala keadaan itu adalah peluang terbaik untuk UMNO dan Barisan Nasional (BN) merampas kembali negeri-negara berkenaan supaya kepentingan rakyat terbela, agenda pembangunan dapat diteruskan.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, untuk memenuhi harapan rakyat dan merealisasikan usaha merampas kembali negeri berkenaan,  pemimpin UMNO dan parti komponen BN di peringkat akar umbi tidak boleh berdiam diri dan  perlu memperkuatkan jentera parti masing-masing supaya dapat memberi khidmat terbaik kepada rakyat.

“Itu sebabnya saya tekankan kita harus melakukan usaha lebih drastik bagi mendapatkan sokongan pengundi baru dan pengundi yang telah lari daripada kita pada pilihan raya umum dahulu (2008),” katanya pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Selayang di sini, hari ini.

Ahmad Zahid menambah, perkembangan dalam pakatan pembangkang yang menerajui negeri itu membuktikan perpecahan di kalangan PKR, Pas dan Dap kini adalah kritikal.

Bagaimanapun, katanya, para pemimpin pembangkang mempunyai kelebihan menyembunyikan setiap kelemahan serta perpecahan di antara mereka.

“Saya fikir sebenarnya perpecahan PKR lebih parah lagi, undi tidak percaya (terhadap Menteri Besar Selangor) memang berlaku tetapi mereka sapu di bawah permaidani (cuba tutup daripada pengetahuan umum),” ujarnya.

Beliau menggesa, semua pemimpin dan ahli UMNO serta BN kembali bertaut, bersatu dan segera mengorak langkah maju demi kepentingan parti. -MediaUMNO

No comments:

Post a Comment