ADUN Pembangkang Menipu!!!


Kesal melihat tindakan ADUN Pakatan yang bertindak keluar dari dewan ketika ia sedang berlangsung Selasa lalu. Itu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pergerakan pemuda UMNO Perak. Tindakan keluar dewan bukan saja merupakan satu tindakan yang biadap tetapi turut melihat kegagalan ADUN Pembangkang melaksanakan tanggungjawab sebagai wakil rakyat kepada DUN yang diwakili.

Tindakan itu sepatutnya tidak berlaku kerana sidang DUN adalah platfom untuk menyuarakan suara rakyat.
Alasan mereka tidak dibenarkan bercakap adalah bohong semata-mata! Malah Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sendiri diberi ruang hampir 30 minit untuk membahaskan pembentangan belanjawan tambahan. Maka seharusnya, alasan ini tidak digunakan untuk keluar dewan. 

Ini adalah suatu pembohongan seperti memfitnah Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dan kerajaan negeri kononnya belanjawan negeri akan mengalami defisit sebanyak RM103 juta. Jelas sekali, belanjawan 2010 adalah belanjawan yang seimbang.

Malah hasil kecekapan kerajaan BN telah membolehkan Perak mendapat pendapatan lebihan sebanyak RM117 juta. Ini petanda kerajaan BN berjaya melaksana amanah rakyat dan tidak seperti pembangkang yang dikuasai oleh DAP yang tak berhenti-henti menjadi PEMBOHONG RAKYAT!

No comments:

Post a Comment