Ahli UMNO Diingatkan Jauhi Politik Fraksi



Ahli UMNO diingatkan agar menjauhkan diri dari politik fraksi atau berpecah-pecah kerana ia sememangnya boleh menjejaskan prestasi parti. YAB DS Najib Tun Razak berkata, politik fraksi semestinya menjejaskan prestasi sesebuah parti itu menjelang pilihan raya dan untuk itu juga, apabila sampai masa untuk pilihan raya kepentingan parti mengatasi kepentingan yang lain. 
Perdana Menteri berkata amalan yang bersifat jatuh-menjatuhkan sesama sendiri itu perlu dielakkan, sebaliknya meletakkan kepentingan parti terlebih dahulu, mengatasi kepentingan peribadi dan kepentingan tertentu.
Najib berkata amalan negatif itu bukan saja berlaku dalam UMNO dan parti komponen Barisan Nasional (BN) yang lain, tetapi juga dalam parti pembangkang di mana setiap kali adanya pemilihan parti, perkara itu sering kali akan timbul.
“Ia bukan saja ada dalam UMNO tapi termasuk juga pembangkang. Bila ada pemilihan secara terbuka dan ada perbezaan pendapat dalam parti politik yang amalkan kefahaman demokrasi, maka akan timbullah keadaan tertentu di mana pelbagai kumpulan yang bersikap demikian di peringkat akar umbi,” katanya.
Presiden UMNO itu berkata setiap ahli parti perlu memberikan sokongan mereka kepada calon yang dipilih parti dengan mengetepikan sikap negatif mereka terhadap calon berkenaan, dan tidak mengambil kesempatan untuk menjatuhkannya.
“Kalau parti sudah pilih sesiapa jadi calon, semua orang mesti sokonglah walaupun kita mungkin tidak minat dia secara peribadi sebab dia merupakan   calon telah dipilih oleh parti, jadi kalau ada sikap sedemikian dan kita dapat mengelakkan daripada perkara jatuh-menjatuhkan antara satu sama lain, maka kita akan berjaya dalam pilihan raya,” katanya.
Terdahulu, semasa berucap, Najib berkata proses muhasabah dalam parti amat penting bagi memperbetulkan kesilapan yang berlaku pada pilihan raya umum lalu dapat diperbaiki untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 kelak.
Hasil muhasabah itu, katanya berupaya memberikan kekuatan dan keyakinan baru yang boleh meningkatkan prestasi pada pilihan raya umum akan datang.
“Kita mahu bangkit daripada mimpi ngeri pada 2008 (kekalahan beberapa negeri kepada pembangkang), kita bangkit semula dengan kekuatan yang kita sendiri tak terfikir boleh dicapai, maknanya kalau lakukan muhasabah diri dan bergerak dalam satu pasukan dan letakkan parti mengatasi segala-galanyanya maka parti kita akan berjaya,” katanya.

1 comment:

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete